Facebook ve Tüketim

Yurtdışı kaynaklı dijital ajans CreativeFeed’in geçtiğimiz hafta yayınladığı infographic, Facebook’un insanların satın alma kararlarını nasıl etkilediğini inceledi ve Facebook üzerinden yapılan satın almalar hakkında bilgiler sundu.

Bahsi geçen infographic’e göre, dünyada 600 milyon kullanıcısı olan Facebook’a, kullanıcılarının yüzde 50′si her gün giriş yapıyor. 600 milyon kullanıcının dörtte birinin satın alma kararlarını da markaların Facebook sayfaları etkiliyor. Yani yaklaşık 150 milyon kişinin bir markayı satın alma kararlarında o markanın Facebook sayfası rol oynuyor.

Infographic’te belirtilen verilere göre markanın Facebook hayranlarının yüzde 41′inin hayranı oldukları markayı arkadaşlarına tavsiye etme ihtimallerinin daha yüksek olduğu görülüyor. Aynı şekilde, sayfa hayranlarının yüzde 28′inin hayranı oldukları markayı kullanmaya devam ettikleri belirtiliyor. Markaların Facebook sayfalarına hayran olan kullanıcıların marka için değerlerinin ise 136.38 dolar olduğu ifade ediliyorken, Facebook sayfasına hayran olan bir kullanıcının, hayran olmayan bir kullanıcıya kıyasla 71.84 dolar daha fazla harcama yaptığı da öne sürülen veriler arasında. Son olarak, dünyadaki en büyük 100 perakendecinin 87′sinin Facebook sayfası olduğu ve bu sayfaların toplam hayran sayısının 36 milyonu geçtiği belirtiliyor.

Kaynak: Promoqube Blog

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Sevebilirsin...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir