Facebook, organik Sayfa gönderilerini Haber Kaynağı’ndan çıkarmayı test ediyor

Sayfaların normal sponsorsuz gönderileri sadece “Keşfet” sekmesiyle sınırlı olacak. Facebook Haber Kaynağı, yıllarca Sayfalar için görünmek-için-öde şeklinde oldu. Artık, sosyal ağ durumu tamamen buna dönüştürüp dönüştürmemeyi düşünüyor.
Geçen hafta, uygulama resmi olarak Keşfet’i, insanların göremediği Sayfaların gönderilerini bulması için tanıttı. Artık Facebook, bu yeri insanların Sayfalar’ın gönderilerini bulabileceği bir yer yapıp yapmamayı test ediyor.
Uygulama, test aşamasında klasik Haber Kaynağı’nı arkadaş gönderileriyle sınırlayacak ve Sayfalar sekmesinin organik gönderilerini Keşfet ile sınırlayacak. Facebook’tan bir sözcü söz konusu testi doğruladı ki bu daha önce de Slovak gazeteci Filip Struharik tarafından haber yapılmıştı.
Sözcünün belirttikleri şöyle:
“Her bir kişinin haber akışıyla biz insanlara en ilgi çekici gelen gönderileri gösteriyoruz. İnsanlar arkadaşlarının paylaştığı gönderilere kısa bir şekilde ulaşabilmenin yolunu soruyor. O yüzden biz birbirinden ayrı iki haber kaynağı deniyoruz. Bir tanesi sayfalar için diğeri de sadece arkadaşlar için. İnsanların bu iki alanı sevip sevmediğini anlamak için biz birkaç şeyi test edeceğiz. Mesela insanlar videolarla ve diğer gönderilerle nasıl bir etkileşim kuruyor. Bu testler Sri Lanka, Bolivya, Sırbistan, Guatemala ve Kamboçya’da başlayacak. Şu anlık bütün dünyada uygulamaya sokmak gibi bir planımız yok.”
Sadece bir test oluşu ve bütün dünyada uygulamaya sokulmayacağı, markaların ve sayfa yöneticilerinin içini rahatlatabilir.
2013’ten beri sayfaların organik erişimi düşüş gösteriyor. Ölüm haberi sürpriz olmamalı her an.
Öncelikle, haber kaynağındaki emlak ilanları göründüğü gibi sonsuz değil. Eğer Facebook bir kişinin akışında üst sıralardaki gönderilerin onlara en ilginç gelen gönderiler olmasını sağlamazsa, o kişi yeterince gönderi göremeyecek dolayısıyla reklam da göremeyecek. Sayfalar ve insanlar ne kadar çok gönderi paylaşırsa diğer insanlar da o kadar gönderi görür.
İkinci olarak, Facebook’un yürütmesi gereken bir işletmesi var. Bu işletme insanların ilgisini çekmeli ve bu sayede para kazanmalı. Evet, Sayfalar’ın organik gönderileri insanların dikkatini çekebilir. Ve evet Facebook bu ilgiden dolayı para kazanıyor. Sayfalar daha çok kişiye erişmek için para harcıyor. Ama Sayfalar doğrudan Facebook’a para kazandırmıyor.
Üçüncüsü, sayfa sahipleri gönderilerini öne çıkarmak için Facebook’a para vermeye karşı değiller. Yıllarca, markalar organik erişimdeki düşüşe omuz silkti ve cüzdanın ağzını daha da açtı. Hatta yayıncılar bile buna alıştı. Bu kabulleniş, artık karşı çıkmayı da zorlaştırdı.
Dördüncüsü, Facebook reklam yükleme sorununa bakmak zorunda. Bir yıldan fazladır şirket yöneticileri platformun gelirlerinin uzun bir zamandan beridir düşüşte olduğunu belirtiyor. Şirketin bu sorunla baş etmek için birkaç yolu var. Reklamları Instgram, Messenger ve üçüncü parti siteleri gibi yerlerde ortak bir çatı altında toplamak gibi. Aynı zamanda platform, Facebook’un haber kaynağına sıkıştırabileceği reklamlar için reklam verenleri daha çok para ödemelerine zorlayabilir.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir