EN SIK YAPILAN WEB SİTESİ HATALARI

1- Pek çok firma; web sitesini sadece kurumsal broşür olarak kullanıyor.

Ülkemizdeki web sitelerinin %80 i hala geçen seneki görüntüsü ile aynı. E- ticaret sitenizin ana sayfa bölümünde mutlak suretle verdiğiniz hizmetlerle ilgili uzun tanıtımlardan kaçının bu tanıtımlara hakkımızda bölümünde yer verin. Web sitenizi broşürünüz gibi kullanmayın.Ürünlerinizi değil ziyaretçilerinizin ihtiyaçlarını nasıl gidereceğinizi gösterin.Dinamik bir içerik sunarsanız insanlar sürekli sitenizi ziyaret eder. Aynı fıkrayı arkadaşlarınıza tekrar tekrar anlatırsanız dinlemeyeceklerdir. Sürekli yeni şeyler sunmanız ve tamamen kişiye özel bilgiler aktarmanız çok önemlidir.

2- Siteye kayıt olma zorunluluğu kullanıcılar için son derece büyük sıkıntı yaratır.

Birçok kullanıcı e- ticaret sitelerine kayıt olmaktan hoşlanmadığından e- ticaret sitelerinde bu ibareyi gördüğü andan itibaren e-ticaret sitesini terk eder. Dolayısıyla e-ticaret sitelerinde en son alış veriş yapılma noktasına kadar kayıt olma zorunluluğu istenmemelidir. Ayrıca öylesine gezinip duran kişiler yanlış mail adresi ve yanlış iletişim bilgileri verebilirler. Bunu engellemek için uzun vadeli bilgi gönderimleri vaad edin.

3- Sitenin yavaşlığı ve sayfanın uzun sürede yüklenmesi

Web siteniz için hız çok önemli. Malesef artık kullanıcılar yavaş yüklenen, geç açılan siteleri anında terk ediyorlar.

4- Gereksiz kullanılan pop up’lar

Özellikle e-ticaret sitelerinde gereksiz ve yerli yersiz  kullanılan pop up’lar ziyaretçileri en çok sıkan ve siteyi kısa sürede terk etmelerine sebebiyet veren etmenlerin başında gelmektedir. E-ticaret sitelerinde ziyaretçilerin bir sonraki sayfaları görmesine izin vermek, kullanıcıların e-ticaret sitelerinde kalma oranını yükselten en önemli etkendir. Dolayısı ile e- ticaret sitelerinde pop’uplar mümkün olduğunca az ve doğru kullanılmalıdır.

5- Web Sitelerinde Karmaşık Yapılar

E-ticaret web sitenizde karmaşık yapılardan uzak durmakta fayda var. Çünkü tüketiciler satın almak istedikleri ürünlere en kısa yoldan ulaşmak istiyorlar. E-ticaret sitelerinin karmaşık yapıları kullanıcıları en fazla sıkan, e-ticaret sitelerinden kısa sürede ayrılmalarına sebebiyet veren etmenlerin başında gelir. E-ticaret sitenizde yapmanız gereken ilk unsur, ziyaretçilerinizin aradıkları tüm bilgilere kolay ulaşmalarını sağlamak olmalı.

Dikkat çekici kampanyalarınızı ve önemli olduğunu düşündüğünüz haberlerinizi ana sayfanızdan duyurmanız faydanıza olacaktır.

E-ticaret sitenizdeki ürünlerinizin veya servislerinizin tanıtımını yaparken gereksiz terimlerden uzak durun çünkü müşterileriniz, sunduğunuz ürün ve hizmetlerle ilgili bilgileri çabuk ve özet olarak hızlıca görmek ister. Ayrıntılı bilimsel dökümanları, ayrıca farklı bir buton da belirtebilirsiniz.

6- Sürekli uyarı hataları; kullanıcıları bıkıp usandırır.

7- İnterneti, televizyona benzetmeye çalışırsanız baştan kaybedersiniz.

İnsanlar İnternette interaktif olmak istiyor, durup seyretmek değil.

8- Uzun makaleler/Açıklamalar; Maalesef kimsenin okuyacak vakti yok.

Zamansızlık, toplum olarak aradığımız şeyi bize hızla veren yerlere ve cihazlara yönelmemize yol açıyor. Bu sebeple verilmek istenen bilginin en kısa şekilde verilmesi en doğru yöntemdir. Yazınızın kısa olması kullanıcılar tarafından daha çok okunmasında ve etkileşimde bulunulmasında fayda sağlar.

9- Çoğu Site sahibi teknoloji ve tasarımla ilgilenip, harika bir içeriğin, internet sitesinin en önemli özelliği olduğunu tümden unutuyor.

 

 

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Bunlar da hoşunuza gidebilir...