E-ticarette Nasıl Farklı Olunur?

E-ticaret siteleri artık emekleme dönemini geride bıraktı. Her geçen gün sayıları artan ve binli rakamlara ulaşan e-ticaret sitelerine fırsat siteleri de eklendi. Pazarın böylesine büyümesi rekabeti de beraberinde getirdi. Artık standart bir e-ticaret sitesi ile ayakta kalabilmek imkânsız hale geldi. Dolayısıyla bu pazarda ayakta kalınabilmesi için farklı olunması ve standart hizmetin dışına çıkılması gerekmekte. Aksi takdirde yakın bir gelecekte doyuma ulaşacak olan e-ticaret pazarında kaybolmak kaçınılmaz olacaktır.

E-ticaret sitelerinde farklılaşmanın en etkili yollarından biri siparişlerin Pazar günü de dahil olmak üzere en kısa sürede teslim edilmesidir. Çünkü tüketiciler satın aldıkları ürünleri vakit kaybetmeden kullanmak isterler.

Bazı e-ticaret sitelerinin minimum 2-3 gün içinde gelebilecek olan siparişleri Pazar günü de dahil olmak üzere 3 saat içinde teslim etmeleri fark yaratarak rakiplerinin önünde yer almalarını sağlamaktadır.

E-ticaret siteleri ile fark yaratmak asında çok da zor değildir. Asıl zor ve önemli olan yaratılan farkı sürekli hale getirebilmektir. Bilinmelidir ki ancak yarattığı farkı sürekli kılmayı başaranlar pazarda ayakta kalarak büyüyebileceklerdir.

E-ticaret sitelerinin uzun vadede başarılı olabilmeleri ve fark yaratabilmeleri satılan ürünlerden ve ürün çeşitliliğinden çok satış sırasında ve sonrasında verilen hizmetle ilgilidir. Bu da e-ticaret sitelerinin yönetiminde CRM’in ne kadar önemli bir noktaya geldiğini bize açıkça göstermektedir.

Sadece satış sürecinde ve satış sonrasında desteği mükemmele en fazla yaklaştırabilen   e-ticaret siteleri büyümeyi ve rakiplerinin önüne geçmeyi başarabilecektir.

Örneğin grup satın alma sitelerinde satın almadan sonra mekânda yaşanan problemlerin vakit kaybetmeden çözülmesi fark yaratılmasını ve rakiplerin önünde yer alınmasını sağlayan en önemli etkenlerin başında gelmektedir.

E-ticaret sitelerinin, belirli marka ve ürünlerden düzenli olarak satın alan müşterilerine yönelik olarak ön satış başlatmaları da tüketiciler nezdinde marka bağımlılığını sağlayacağından satışlara olumlu yönde katkı sağlayacaktır. Fakat bu tarz kampanyalarda süreklilik sağlanmadığı takdirde kısa dönemli getiriler dışında hiçbir getiri elde edilemeyeceği de unutulmamalıdır.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Bunlar da hoşunuza gidebilir...