E-ticarette 2018 Trendleri

Dijital pazarlama platformu olan SemRush, ABD, Almanya, İngiltere gibi gelişmiş e-ticaret pazarlarına odaklanan ve 8 bin e-ticaret sitesinin incelendiği Yıllık E-Ticaret Trendleri Araştırması’nın sonuçlarını açıkladı. Spor ve Dinlenme, Çocuk, Gıda/Gıda Benzeri, Ev ve Bahçe, Giyim, Kitap, Çiçek, Mobilya, Mücevherat, Müzik, Seyahat sektörlerini kapsayan rapor Türkiye’den verilerle zenginleştirildi.

Araştırma verilerine göre, sektörlerin %50’si reklamlar için 1.000 dolar veya daha az bir miktar harcıyor. İkinci sırada %16 ile 10.000 dolar ile 50.000 dolar arasında reklam harcaması bulunurken, 1000 dolar ile 5.000 dolar aralığında yapılan harcama oranı %15 ile üçüncü sırada yer alıyor. En yüksek toplam reklam harcaması olan 50.000 dolar ise %12 ile dördüncü sırada. Raporda 5.000 ile 10.000 dolar arasında harcama yapanların oranı ise %7.  Müzik, kitap ve çiçek reklama en az harcama yapan sektörler olurken, online giyim 50 bin doları bulan reklam harcamasıyla reklama en çok harcama yapan sektör olarak dikkat çekiyor.

SemRush’ın raporu, e-ticaret sitelerinin reklamlar için geleneksel medya yerine, mobil dostu HTML display (görüntülü) reklamları tercih ettiğini belirtiyor. Bu e-ticaret sektörünün yüzde 70’i için geçerli olan trend, en fazla sağlık, çocuk ve müzik kategorilerinde görülürken, giyim, mücevher ve gıda gibi sektörler daha çok gelenekseli tercih ediyor.

 

Türkiye’deki e-ticaret siteleri ise kullanıcıları harekete geçirmek için %75 ile en çok “Hemen Al” ve %63 ile “Uygun Fiyatlar” terimlerini kullanıyor. En yaygın e-ticaret reklam terimleri ise %100 ile “Alışveriş” ve %88 ile “Kargo Bedava” oluyor. “Yüzde 50 indirim” ise Türkiye’deki indirim kampanyalarının en popüler kelimesi.

Olga Andrienko raporda, otomotiv, giyim, seyahat, elektronik gibi 13 kritik sektörün e-ticaret sitelerinin mercek altına alındığını belirterek, şunları söyledi: “ABD, İngiltere ve Türkiye pazarlarında e-ticaret reklamları için en fazla kullanılan anahtar kelimeleri analiz ettik. ‘Ücretsiz Kargo, Teslimat’ bu ülkelerde en çok kullanılan ifadeler. Bu sonuçlar da bize tüketicinin teslimat konusundaki hassasiyetinin tüm pazarlarda aynı olduğunu gösteriyor. İndirim konusunda tüketicide aciliyet hissi yaratmak içinse en çok ‘Hemen Al’ ve ‘Bugün’ ifadeleri kullanılıyor.”

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir