E- Ticaret Web Siteleri Nasıl Olmalı?

Kurumunuzun internet ortamında tanıtımını doğru ve etkili bir şekilde yapabilmek e-ticaret faaliyetlerinizi internet ortamında sürdürebilmek için öncelikle web sitenizi şirketinizin gerçek bir şubesi gibi düşünmeniz o oranda değer vermeniz gerekir. Aksi takdirde şirketiniz için tasarlayacağınız web sitesi kurumunuza ciddi oranda yük getirebileceği gibi kurumsal imajınızı da zedeler.

Bir e- ticaret web sitesinin olmasa olmazları;

  • E-ticaret sitelerinin kullanıcıları ürünlere kolay ulaşmak isterler. Bundan dolayı e-ticaret web sitelerinin organizasyon yapıları çok büyük önem arz etmektedir.

  • E-ticaret sitelerinin müşterileri  aradıkları ürünlerin fiyatlarına kolay ulaşabilmeliler dolayısıyla e- ticaret sitelerinde fiyatların ve tekliflerin açıkça belirtilmesi gerekmektedir.

İnternet kullanıcıları üzerinde yapılan araştırmalara göre web site ziyaretçileri web sitelerinin ana sayfalarında kalıp kalmayacaklarını ortalama yedi sekiz saniye içerisinde karar veriyorlar. Aşağıda vereceğim bazı tüyoları uygulamanız durumda ziyaretçilerinizin web sitenizde kalma oranını yükseltebilirsiniz.

Kayıt olma zorunluluğu

Özellikle e-ticaret sitelerinde sıkça kullanılan siteye kayıt olma zorunluluğu kullanıcılar için son derece büyük sıkıntı yaratan bir durumdur. Birçok kullanıcı e-ticaret sitelerine  kayıt olmaktan hoşlanmadığından e-ticaret sitelerinde  bu ibareyi gördüğü andan itibaren web sitesini terk eder. Dolayısıyla e-ticaret siteleri içerisinde en son alış veriş yapılma noktasına kadar kayıt olma zorunluluğu istenmemelidir.

Sitenin yavaşlığı ve sayfanın uzun sürede yüklenmesi

E-ticaret siteleri üzerinden alışveriş yapan kitle genel itibari ile eğitimli, zor beğenen ve eleştiri kabiliyeti gelişmiş bir kitledir. Ayrıca bu kitle son derece sabırsızdır da buradan da anlaşılabileceği gibi bu kitle için en iyi yapılabilecek şey e-ticaret sayfasının kullanımını kolaylaştırmak, e-ticaret platformunda aradıkları kolay bulmalarını sağlamaktır.

Gereksiz kullanılan pop up’lar

Özellikle e-ticaret sitesinde gereksiz ve yerli yersiz kullanılan pop up’lar ziyaretçileri en çok sıkan ve siteyi kısa sürede terk etmelerine sebebiyet veren etmenlerin başında gelmektedir. E-ticaret sitelerinde ziyaretçilerin bir sonraki sayfaları görmesine izin vermek kullanıcıların e-ticaret sitelerinde kalma oranını yükselten en önemli etkendir. Dolayısı ile e-ticaret sitelerinde pop’uplar mümkün olduğunca az ve doğru kullanılmalıdır.

E-Ticaret Web Sitenizin Ana sayfa tasarımı nasıl olmalı

E-ticaret sitenizin ana sayfa bölümünde mutlak suretle şirketinizin verdiği hizmetlerle ilgili uzun tanıtımlardan kaçının bu tanıtımlara hakkımızda bölümünde yer verin.

E-Ticaret Web Sitelerinde Karmaşık yapılı sitelerden kaçının

E-ticaret web sitenizde karmaşık yapılardan uzak durun. Karmaşık yapılı siteler ilk etapta kullanıcılara hoş gibi görünseler de e-ticaret sitelerinde  kullanıcıları en fazla sıkan, e-ticaret sitelerden kısa sürede ayrılmalarına sebebiyet veren etmenlerin başında gelmektedir. E-ticaret sitelerinde kullanıcılar sunduğunuz ürün veya hizmetlerin kategorilerine iletişim bilgilerinize hakkımızda bölümünüze kolaylıkla ulaşabilmelidirler.

E-ticaret sitelerinizde dikkat çekici kampanyalarınızı ve önemli olduğunu düşündüğünüz haberlerinizi ana sayfadan duyurun.

E-ticaret sitenizdeki ürünlerin veya servislerin tanıtımını yaparken mümkün olduğunca jargonlardan ve gereksiz terimlerden uzak durun. Müşterilerinizin e-ticaret sitelerinde sunduğunuz hizmetin içeriğinin ne olduğunu detaylı bir şekilde anlamaları gerekir.

HAKAN TAŞGIN

Beycon Danışmanlık

www.beycon.com.tr

www.beycon.net

www.beycongroup.com.tr

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Sevebilirsin...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir