E-Ticaret Fırsatları

e-ticaret

E- Ticaretin Sunduğu Fırsatlar

  1. İnternet üzerinden  yapılan alışverişlerde müşteriler kategorize edilebilmektedir. Örneğin hangi müşterinin hangi malı veya hizmeti  talep ettiği rahatlıkla  görülebilmektedir. Böylelikle müşterilerin talepleri doğrultusunda strateji ve taktikler belirlenmekte ve hedeflenen başarıya daha kolay ulaşılmaktadır.
  2. İnternet üzerinden ödeme imkanı: İnternet üzerinden yapılan alışverişlerin ücretinin elektronik ortamda ödenebilmesi  işletmelerin maliyetlerini ciddi oranda  düşürmektedir.
  3. Stok yönetiminde sağladığı kolaylık: E-ticaret platformlarında hangi üründen ne kadar ve hangi süreyle stok bulundurulacağının tespiti elektronik ortamda gerçekleştiğinden daha seri ve etkili veri akışı sağlanmaktadır. Böylelikle işletmelerin maliyetleri ve zaman kaybı azalmaktadır.
  4. Lojistik yönetiminde sağladığı kolaylık: İşletmelerin lojistik planlamalarının elektronik ortam içinde  yapılabilmesi şirketlere büyük oranda maddi ve zaman tasarrufu sağlamaktadır.
  5. Birebir Pazarlama: E- ticaret alanında tüketicilerle birebir ilişki kurulup pazarlama yapma imkanı bulunduğundan  tüketicilerin marka sadakatleri ve bağlılıkları daha kolay sağlanabilmektedir.
  6. Anket Uygulamaları: E-ticaret  sitelerinde  hızlı ve etkin bir şekilde anket yapılabildiğinden verilen hizmetin tüketicilerin talepleri doğrultusunda güncellenme fırsatı bulunmaktadır. Bu durum  tüketicilerin arz ve taleplerini belirlemede  işletmelere ciddi bir katkı sağlamaktadır.

HAKAN TAŞGIN

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Sevebilirsin...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir