E-Öğrenme ve Simulasyon Teknolojileri

Bilgi Kurdu E-Öğrenme ve Ria Hizmetleri

Simülasyon teknolojisi, çalışan ve bireylerin eğitiminde kullanılan önemli bir araçtır. Son yıllarda birçok e-öğrenme şirketi sadece e-öğrenme projeleri üretmeyip, simülasyonlar da üretmeye başladılar ki bu da simülasyon teknolojisinin e-öğrenme açısından öneminin arttığını gösterir.

Bilgi Kurdu ekibi olarak öncelikle şunu belirtmekte fayda var ki eğitimlerde birincil amacımız simülasyon üretmek değil, eğitim alan kişilerin performansını arttırmaktır. Bu sebeple, eğitim amaçlı simülasyon üretirken edindiğimiz tecrübelerden oluşan bir dizi faydalı ipucu sunuyoruz.

  • Performans amaçlarınızı not alın: Kullanıcıya ne çeşit etkileşimleri sunacağınızı açıkça belirtin. Eğer tüm simülasyonu bir seferde üzerinde fazla düşünmeden üretmek isterseniz, muhtemelen ihtiyacınızdan fazla şey geliştirecek ve bunun için çok fazla para ve zaman harcayacaksınız. Bilgi Kurdu ekibi olarak e-öğrenme simülasyonlarında özellikle bu noktaya çok dikkat ederek projeleri tasarlıyoruz, ve size en uygun maliyetli çözümleri öneriyoruz.
  • İzlettirmeyin, yaptırın! Eğer yapılması gereken karmaşık ve zor bir adım değilse, kullanıcıya başından itibaren bu işi ya da görevi yapma şansı tanıyın ve kullanıcıların bu adımları pasif şekilde geçiştirmeleri yerine daha aktif bir biçimde yapmalarını sağlayın, onları simülasyona çekin.

  • Sadece etkileşim değil, anlamlı etkileşim: Bazı insanlar etkili e-öğrenmenin pek çok etkileşimli öğe içermesi gerektiğini söyler. Bu tam anlamıyla doğru değildir, en etkili e-öğrenme anlamlı ve konuya uygun etkileşimlerle zenginleştirilmiş yapıda olmalıdır. Sadece hareketlilik adına yapılacak etkileşimden kaçınılmalıdır.
  • Oyun ve eğlence, içeriği desteklesin: Bazıları da en iyi e-öğrenme yönteminin oyun gibi eğlenceli öğeler içeren uygulamalar olduğunu söylerler. Bu da tümüyle doğru bir yaklaşım sayılamaz. Eğer oyun öğeleri içerikle ilgisiz ise bu bir süre sonra, yapılan eğitimin amacından sapmasına yol açar, öğrencilerin dikkati dağılabilir ve eğitimden alınan verim düşer.
  • Simülasyon oluşturmak yerine performans artışı üzerine yoğunlaşın Önceden uygulamanın öğrencinin performansına nasıl etki edeceğini hesaplamadan, simülator yaratmak isterseniz, muhtemelen çok fazla para ve zaman harcayacaksınız demektir. Unutmayın, eğer ürettiğiniz simülator eğitim işlevini yerine getirmiyorsa, uygulamanın ne kadar gerçekçi ne kadar başarılı olduğu hiç bir önem teşkil etmez. İyi anlatılmamış bir problem için tasarlanan bir 3D çok büyük miktarda paranın boşa harcanmasına sebep olabilir.
  • İzlemeyi unutmayın: Simülasyonlarınızı bir izleme sistemiyle birlikte tasarlamanız sadece kullanıcılara yardım dokümanı değil, aynı zamanda size de programınızın ne kadar faydalı olduğu hakkında bilgi veren bir kaynak olabilir. Kullanıcının performansını izleyerek, onun nerede zorlandığını belirleyebilir ve eğitim planındaki hataları daha rahat düzeltebilirsiniz.
  • Sonuçları nasıl değerlendireceksiniz? Simülasyondaki her önemli noktayı not aldığınız sırada, bu aşama başarıldığı zaman nasıl değerlendirileceğini de yazmayı unutmayın. Her adımda doğrunun ne olduğunu belirtmezsek, sonuçlar ileride çok karışık ve kompleks olabilir.
  • Uzman eğitimcilerle hazırlanmış içerikle öğretin: özellikle küçük ekiplerde bazen bir görev genişlemesi yaşanabilir, bazen programcılar içerik tasarımcılarının görevini üstlenirler. Ancak, bu kimseler programlama açısından yaptıkları işte bir profesyonel olsalar dahi, bir eğitmen ya da öğretmen değillerdir bu sebeple projelerin bu aşamasında bir öğretmene yer vermek daima faydalıdır.
  • Programcılarınıza grafik tasarım yaptırmayın ya da tam tersi: Çok küçük bir proje için bile olsa, programcılarınıza programlama ve tasarımcılarınıza da grafik tasarım dışında bir görev vermeyin. Tasarruf için her iki rolü üstlenen kimseleri projelerde bulundurmak genellikle amatör işlerin ortaya çıkmasına sebep olur. Fakat çözüm açık: doğru insanı doğru işe yönlendirin!
  • Küçük başlayın: İlk bir kaç simülasyon projenizde, iyi tanımlanmış ve anlaşılmış projeleri seçmeyi deneyin, bir bakıma “aşağıdaki meyveleri toplayın”. Eğer birden bire karmaşık bir projeyle işe başlarsanız, projenizin ilerleyen safhalarında kafanız karışabilir ve zor durumda kalabilirsiniz. Unutmayın, uygulamalarınıza böyle gelişmiş unsurlar katmak tecrübe isteyen bir karardır.
  • Yolunuzda adım adım ilerleyin: Projelerinizi adım adım gerçekleştirmeyi deneyin, son anda parçaları birleştirmek yerine her aşamada geliştirilen bölümü test ederek projenize ekleyin. Bu sayede gereksiz karmaşadan kurtulmuş olursunuz.

Detaylı bilgi için www.bilgikurdu.net adresini ziyaret ediniz.

Mustafa Yücelgen

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Sevebilirsin...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir