E-mail Pazarlama

E-mail ile pazarlama hakkında bilinmesi gerekenler

Kurumlar tarafından maliyet avantajının yanı sıra hedef kitleye kolay ulaşılabilme avantajlarından dolayı e mail ile pazarlama sıkılıkla kullanmaya başlanmıştır. Fakat e mail ile yapılan pazarlamanın başarıya ulaşabilmesi için bazı temel ilkelere uyulması gerekmektedir.

Yeni müşteriler kazanmak için değil mevcut müşterilerin sadakatlerini korumak için e mail ile pazarlama kullanılmalıdır.

Toplu mail sağlayan şirketlerden elde edilecek mailler vasıtasıyla yeni müşteriler elde etmek banner yoluyla yapılan reklamdan hatta normal posta ile gönderilen tanıtım broşürlerinden hem daha pahalı hem de çok daha az etkilidir. Fakat mevcut müşterilerin sadakatini korumak için e-mail yöntemini kullanmak baskı, posta ve toplu e-mail satın alma masrafları olmadığından ciddi oranda maliyet avantajı bulunmaktadır. Ayrıca mevcut müşterileri yeni ürünler ve promosyonlar konusunda teşvik ettiğinden son derece etkili bir yöntemdir. E- mail ile yapılan pazarlama marka bilinilirliğini arttırır, müşteri sadakatini sağlar yeni ürünlerinizi satın alınmasında mevcut müşterileri cesaretlendirir.

Gönderilen e-maillerin sürekli olarak takip edilmesi gerekmektedir.

E-mailler teknolojinin sunmuş olduğu olanaklar sayesinde kolaylıkla takip edilebilmektedir. E maillerin kaç müşteriye ulaştığı, kaç müşterinin e mail grubundan çıkmak istediği, kaç müşterinin e mailleri okuduğunu birebir öğrenme şansına sahibiz. E mail ile yapılan pazarlama faaliyetinin başarıya ulaşabilmesi için bu verilerin yakından takip edilmeli ve bu veriler doğrultusunda pazarlama stratejilerine ve taktiklerine yön verilmelidir.

Sık aralıklarla e-mail gönderimi yapılmamalıdır.

E-mail kullanıcıları genel olarak mail kutularının tıka basa dolu olmasından hoşlanmazlar. Bu durumdan dolayı müşterileri sıkmayacak düzeyde e mail gönderimi yapılmalı zamanlama çok dikkatli bir şekilde ayarlanmalıdır. Ve gönderimler periyodik aralıklarla tekrar etmelidir.

Gönderilmiş olunan  e- maillerin spam (önemsiz kutusuna) düşmemesi için mutlak suretle kendini ispat etmiş servis sağmacılarla çalışılmalıdır.

Unutulmamalıdır ki e mail ile yapılan pazarlamanın önemi her geçen gün artmaktadır. Fakat yalnızca e-mail ile yapılan pazarlamanın stratejilerini bilen şirketler fırsatlarından faydalanabilecektir.

HAKAN TAŞGIN

www.beycon.com.tr

www.beycon.net

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Sevebilirsin...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir