Bilal Gürses Röportaj

NASSİYA. COM’UN KURUCUSU GENÇ GİRİŞİMCİ BİLAL GÜRSES

Ülkemizdeki e-ticaret alanına çok farklı bir boyut getiren Nassiya. com’un yaratıcısı genç girişimci Bilal GÜRSES merak ettiğimiz konulara açıklık getirdi.

Nassiya.com gibi eşsiz bir platformu yaratma fikri nasıl ortaya çıktı?

Günümüz genç kuşağının internet odaklı hayatının da etkisiyle e-ticaret alanında çalışmalar yapmak uzun bir süredir aklımın bir köşesinde vardı. Ticari hayattan kazandığım tecrübelerin de etkisiyle güvenlik düzeyi en üst düzeyde olan Nassiya.com alışveriş platformunu hayata geçirdim. Amacım hem Türkiye’de hızla büyümekte olan çevrimiçi alışveriş pazarından pay almak hem de bu pazarı sağlam temeller üzerinde geliştirmek olacaktır. Bu hedefime de herkesin gıpta ettiği, güvenliği en üst düzeyde bir sistemle yapma arzusundayım.

Nassiya.com nasıl bir platform? Kısaca anlatabilir misiniz?

Nassiya.com ürün gamında bulunan Elektronik Ürünler, Beyaz Eşya, Ev Tekstili, Cep Telefonu, Ev Gereçleri ve Hediyelik Eşya ürünlerinde dünya markalarının en yeni teknolojik ürünlerini, en uygun fiyatla satın alabileceğiniz çevrimiçi alışveriş sitesidir. Nassiya.com alışveriş platformunda ürün gamı sabit kalmayacak sürekli olarak gelişecektir. Nassiya.com alışveriş platformunda açık ihaleler ile ürünlerin fiyatların azaltılması modeliyle çalışan açık ihale bölümü de bulunmaktadır. Kullanıcılar gerçekleştirilen ihaleler sonucunda satın almak istedikleri ürünleri piyasa değerlerinin çok altındaki fiyatlara satın alabilmektedirler.

Nassiya. com’un diğer alışveriş platformlarından farkları nelerdir?

Nassiya. com’un benzerlerine oranla en büyük farkı iki ayrı bölümünün olmasıdır. Birinci bölüm açık ihaleli fiyat azaltma modeliyle işleyen bölümdür. Bu bölümde ürünlerin maksimum ve minimum fiyatları belirlenir ve maksimum fiyattan minimum fiyata doğru geri sayım eşliğinde açık ihaleler gerçekleştirilir. Bu tarz sistemle çalışan e- ticaret platformları dünyada ve Türkiye’de de mevcuttur. Fakat bizim benzeri mantıkla işleyen sistemlere oranla en büyük farkımız açık ihaleye sunduğumuz ürünleri piyasa fiyatları ile sunmamız üzerine ekstra fiyat yüklemesi yapmamızdır. Örneğin ihaleye sunulmuş olan herhangi bir ürünün piyasa değeri 100 TL iken 120 TL deyip daha sonra kullanıcının kaybettiği ihale teklif haklarını mahsup ettirerek müşterilerimizi dolaylı bir aldatmaca içine sokmamaktayız.

Böylesine hassas bir sistemde güvenlik, güvenilirlik ve şeffaflık çok önemlidir. Nassiya.com sisteme insan müdahalesini ortadan kaldırarak bütün işlemleri otomatik olarak yapmaktadır. Örnek vermek gerekirse platformda kredi kartıyla yapılan işlemler, Türkiye’deki özel bankaların da tercihi olan Veri Sign tarafından şifrelenerek direk ve sadece ilgili bankaya iletilir. Nassiya.com kullanıcılarına, sahip olduğu McAfee sertifikası ile internet üzerinden %100 güvenli alışveriş yapma imkânı sağlamakta, hackleme ve saldırılara karşı oluşabilecek muhtemel kullanıcı zararlarını önlemekte ve her an güncellenen güvenlik açıklarına karşı kullanıcıların veri güvenliklerini kesintisiz sağlamaktadır.

Sitenin ikinci bölümü olan avantaj fırsatı bölümünde Nassiya.com tarafından hazırlanmış olan fırsatlarından katılımcı sayısına göre kullanıcılar kendilerine en uygun olan fırsatı seçerek ödeme işlemini gerçekleştirir ve haftalık olarak düzenlenen fırsatlara katılırlar.

Kullanıcıların sitenize sadakatini nasıl sağlamayı düşünüyorsunuz?

Bilişim sektöründe özellikle e-ticaret alanında en fazla dikkat edilmesi gereken konu üye memnuniyetidir. Üyelerimizin her geri dönüşü bizim için ayrı bir sınavdır. Üyelerimizin zaman harcayarak bize yazdıkları her e-posta aynı titizlikle ve memnun edici bir çözümle cevaplanmalıdır. Kullanıcıları mağdur etmeden onların ihtiyaçlarını karşılayabilen bir sitenin ödülü mutlu kullanıcılar ve mutlu site yönetimidir. Nassiya.com birçok alışveriş sitesinde var olmayan ön provizyon sistemini kullanmaktadır. Bu sistem ile kullanıcıların kredi kartıyla yaptığı ödemelerde ürün kargoya verilip provizyon onayı gelmeden kredi kartı hesaplarından herhangi bir kesinti yapılmaz. Kredi kartlarından sadece limit ayrılır.

Kullanıcılarımızın siparişlerinin tarafımızdan görüntülenmesi ile sipariş tedarik birimimize iletilmekte ve en kısa sürede kargoya verilmektedir. Çok az bir ihtimal dâhinde olsa da kendi veya tedarikçi firma stoklarında bulunmayan ürünler ile ilgili yapılan ödemeler derhal kredi kartlarına iade edilmektedir. Tüm bu veriler kullanıcılarımızın siteye olan sadakatini sağlayacak ve güçlendirecektir.

Sizce internet temelli firmalar kullanıcılarının güvenlerini ve sadakatlerini nasıl sağlayabilirler?

Öncelikle internet üzerinden faaliyet gösteren firmalar kullanıcılarının güvenliğini en üst seviyede tutmalılar. Bunun yapılabilmesi için doğru yazılım firmasıyla çalışılmalı ve sistemlerin hiçbir güvenlik açığının bulunmaması gerekmektedir. Dünyanın önde gelen güvenlik sertifikaları olan McAfe ve SSL gibi güvenlik sertifikalarının kullanılması kullanıcıların güvenlerini olumlu oranda destekleyecektir. Şirketlerin üzerinde durması gereken bir diğer önemli unsur ise kullanıcılarını aldatmamaları verdikleri sözleri harfiyen yerine getirmelidir. Tüm bu unsurlar orta ve uzun vadede internet üzerinden hizmet veren şirketlere olan güveni arttırmakta ve kullanıcıların sadakatlerini yükseltmektedir.

Sektöre yeni girmeyi düşünen girişimcilere ne gibi tavsiyelerde bulunursunuz?

Öncellikle birçok girişimci tarafından farkı anlaşılamayan bir gerçek var kurumsal olmayan bir yazılım firmasıyla çalışmak her zaman ciddi oranda yardımcı olur. Biz Nassiya ekibi olarak Beycon Group’la çalıştığımızdan dolayı kendimizi çok şanslı hissediyoruz. Heyecanlı, farklı fikirlerimizi sistematik bir şekilde rayına oturtmaları, sistemimize sadece yazılım alanında destek vermekle kalmayıp, sistemin tanıtımı aşamasında da bize yardımcı olmalarından dolayı Beycon Group’a çok şey borçluyuz. Nassiya ekibi olarak yenilikçi ve farklı fikirlerimiz, Beycon’un Know-How’ı ortaya böylesine güvenilir ve başarılı bir sistem çıkarttı. Ayrıca bilişim sektörünün hızla gelişen bir sektör olması ve kullanıcılarının son derece bilinçli olmasından dolayı sektörde var olunabilmesi için mutlak suretle var olmayan projeler tasarlanarak fark yaratılmalıdır.

E-ticaretin Türkiye ve dünyadaki durumunu ve gelişim sürecini nasıl görüyorsunuz?

E-ticaret hem yatırım açısından hem erişim açısından klasik mağaza ticaretine karşı çok avantajlı durumda. Ufak yatırımlarla açılan çevrimiçi mağazaları bir tık ile milyonlara ulaşabilmekte bu durumun büyük faydalarının olmasının yanı sıra bazıları için üzücü sonuçları da beraberinde getirmekte düşük maliyetler, ortak hedef kitleler belirli bir zaman periyodunda pek çok sitenin erimesine ve yok olmasına sebep olacak. Yok, olmamak ve silinmemek için girişilen rekabet ise en çok e-ticaret sisteminin kullanıcılarına yarayacaktır. Sektörde yaşanmakta olan ciddi rekabet e-ticaret temelli firmaları yeni arayışlara itecek örneğin açık arttırmalı veya açık eksiltmeli modellere daha çok ağırlık verilmeye başlanacaktır. Bu durumun temel sebebi ise internet kullanıcılarının İnteraktif uygulamalardan daha çok hoşlanmalarıdır.
EDİTÖR: HAKAN TAŞGIN

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Sevebilirsin...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir