Beycon Danışmanlık, Bilişim Sektöründe Nitelikli Adaylar Arıyor

Beycon Group Genel Direktörü Elif Avlanoğlu dünyanın en büyük kariyer networklerinden Monster’ın sorularını yanıtladı…  monster

Öncelikle sizi tanıyabilir miyiz? Kariyer hayatınızla ilgili bilgi alabilir miyiz?Elif Avlanoğlu

Fenerbahçe Lisesinden mezun olmamın akabinde başladığım Yıldız Teknik Üniversitesi Elektronik &  Haberleşme bölümünde öğrenciliğimin daha ilk yıllarında Türk Hava Yollarında iş hayatına başladım ve aralıksız yirmi yıl boyunca Türk Hava Yollarında sırasıyla Bilgi işlem, Yer eğitim, Uçuş eğitim bölümlerinde Eğitim ve Donanım Uzmanı olarak hizmet verdim. Ve 2007 yılı sonu itibari ile Beycon ailesi bünyesine katıldım. Ve o tarihten bu yana Beycon Group’da Türk Hava Yollarında elde ettiğim yirmi yıllık birikimin vermiş olduğu tecrübe ile Genel Direktör olarak görevime devam etmekteyim.

Beycon kurulduğundan beri ne tür gelişmeler kaydedildi?

Beycon ilk olarak 1996 yılında sektöre ilk adım attığımızda dünyada ve ülkemizde internet teknolojileri henüz emekleme aşamasındaydı ve donanım ön plandaydı. Yazılım, Tasarım şimdiki teknolojiyle kıyaslanmayacak düzeyde gerideydi. Sektörün her geçen gün önü alınmaz bir şekilde gelişimi, şirketimizin gelişimini de beraberinde getirdi. Şirketimiz şu an bilişim dünyasının en son teknolojilerini kullanarak E- ticaret web sayfaları, Asp.net ve Java platformlarına anahtar teslim proje ve DKK (Dış Kaynak Kullanımı) ile müşterilerine danışmanlık hizmeti vermektedir.

Beycon Danışmanlık’ın kuruluşu ve faaliyet alanlarından söz eder misiniz?

1996 yılında kurulan iki ortaklı şirketimiz Site.net ile müşterilerimize hizmet vermeye başladık. Bilişim sektörünün son derece hızlı gelişimi bizi de olumlu yönde etkiledi ve 2005 yılı itibari ile Beycon Danışmanlık kuruldu. 2007 yılında Estetik Medya unvanını alan şirketimiz 2009 yılının ilk çeyreğinde Beycon Ltd. son çeyreğinde ise Beycon Group unvanlarını aldı. Beycon Group genel anlamda bir bilişim şirketidir. Faaliyet alanlarımız içine interaktif web tasarım, web yazılım, hosting, seo çalışmaları ve şirketlere aradıkları nitelikte çalışan sağlayan DKK (Dış Kaynak Kullanımı) girmektedir. Ayrıca 2009 yılının son çeyreği itibari ile şirketlere verdiğimiz hizmet yelpazesini geliştirerek, kurumlara marka konumlandırma, hedef kitle analizi, stratejik iletişim danışmanlığı, sosyal sorumluluk projeleri, sponsorluk projeleri, halkla ilişkiler ve reklam tanıtım çalışmalarına da danışmanlık hizmeti vermeye başladık.

Beycon Group ‘ un İK uygulamalarıyla ilgili bilgi verir misiniz?

Her Şirkette olduğu gibi şirketimiz Beycon’da da iyi hazırlanmış öz geçmiş ve referans bilgileri çok büyük önem arz etmekte. Fakat şirketimiz Beycon’da işe uygunluk veya performans değerlendirilmesi direkt olarak işin içinde Real Time yapılan projelerle gerçekleşmektedir.

Beycon olarak kriz döneminde gerek çalışanlarınızı gerekse şirketinizi korumak için ne tür önlemler aldınız?

2008’in son çeyreği ile beraber tüm sektörlerde olduğu gibi ana faaliyet alanımız bilişim sektöründe de ciddi sıkıntılar yaşanmaya başladı, yaşanmaya devam da ediyor. Biz bu geçici olduğunu düşündüğümüz zor dönemde varlığımızı devam ettirebilmek dahası daha da büyüyebilmek için öncelikli olarak şirket vizyonumuzun doğrultusunda kaliteli hizmet, işine saygı ilkelerimizden taviz vermeden yolumuza devam etmekteyiz, bu ilkelerimizi hayata geçirmemiz sayesinde hacimsel olarak büyümemiz de kaçınılmaz oldu.

Faaliyet gösterdiğiniz bilişim sektörünün sorunlarıyla ilgili düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz?

Ana faaliyet alanımız bilişim sektöründe genelde iki temel sorunla karşı karşıyayız.
1: Sektörümüzde Tasarım ve Yazılım odaklı işlerin müşterilerimiz tarafından kolay ve hızlı üretilebilir şekilde algılanması yapılan çalışmalara yeteri kadar değer verilmemesi yaşadığımız sorunların en başında gelmekte, bu bağlamda seçici olmamız, yaptığımız işi önemsememiz ve yapılan işin kusursuzluğu beraberinde müşteri kalitesini de getirmekte.

2: Bilişim alanına yaşadığımız bir diğer önemli sorun ise aradığımız nitelikte çalışan bulmakta yaşadığımız sıkıntı, esasında bu sorun tüm sektörlerde yaşanmakta ve sorunun temel nedeni de ülkemizdeki üniversitelerin eğitimin genel anlamda teoriye dayanması ve öğrencilerimizde okurken çalışma alışkanlığının oturmamasından kaynaklanıyor. Bu sorunun çözümü de üniversitelerle şirketlerin koordineli bir şekilde çalışmasından geçiyor, bşilişim şirketler gençlere okurken çalışma fırsatı sunarlar, okullarda şirketlerle işbirliği yapıp Real Time projeleri öğrencilere verilirse mezuniyetlerin sonunda çok daha kaliteli ve yetişmiş bireyler şirketlere katılacaktır.

Bilişim sektörüne yeni adım atacak gençlere neler yapmalarını tavsiye edersiniz?

Bilişim sektörü tüm diğer sektörlere oranla dinamik, popülaritesi gittikçe artan bir sektör. Sektörde kariyer hedefi olan gençler hedeflerine yorulmadan çok çabuk ulaşma arzusundalar bu da çok normal çünkü bilişim sektöründe kariyer hedefi olan gençler genel anlamda çok iyi yetişmiş ve iyi donanıma sahipler fakat uygulama eksiklikleri olduğundan sektöre adım attıklarında sıkıntılar yaşayabiliyorlar. Bu gençlere yapılabilecek tavsiyeler, işlerini özümsemeleri, araştırmacı olmaları, kendilerini sürekli geliştirme çabasında olmaları, yaptıkları her işi yapmış olmak için değil iz bırakmak ve öğrenmek için yapmaları şeklinde sıralanabilir.

Beycon olarak işe almak istediğiniz adayda görmek istediğiniz özellikler nelerdir? Bir adayın “bir Cvden daha fazlası” olduğunu nasıl anlarsınız?

Beycon’da çalışacak adaylardan genelde istediğimiz şirketi aileleri gibi görmeleri, kendilerini sürekli geliştirme arzusunda olmaları ve işlerine sorumluluk duygusuyla sahip çıkmaları bizim için en önemli öncelikler arasında yer almakta. Bir adayın Cv sinde yazanları yansıtıp yansıtmadığı veya Cv den çok daha fazlası olduğunu anlamamız karşılaştığımız en büyük zorluklar arasında yer almakta çünkü genel olarak gençlerimizde kendilerini ifade etme yönünde ciddi problemler bulunmakta. Dolayısıyla yaptığımız mülakatlarda direkt adayı tanıyamıyoruz ve çoğu zaman adaylarımızı deneme sürecine tabi tutmak zorunda kalıyoruz.

Bir Cv den daha fazlası olan yeteneklere ulaşma konusunda zorluk çekiyor musunuz? Bu yeteneklerin işinize nasıl değer katacağını düşünüyorsunuz ve şu anda bu yeteneklere sahip misiniz?

Tüm kurumlarda olduğu gibi bizim de en önemli sorunlarımızın başında Cv den çok daha fazlası olan yeteneklere ulaşma konusunda çektiğimiz sıkıntı geliyor. Bu durum da Cv’lerin değerlendirme aşamasında çok ciddi ve titiz çalışmamızı gerektiriyor. Sonrasında zaten beklentilerimizi karşılayan ve bizlere fikir ve çalışma olarak değer katan arkadaşlar Beycon Group’a dâhil oluyor ve hep birlikte tüm bireylerin birbirlerine entegre olmaları sayesinde güzel projelere imza atıyoruz.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Sevebilirsin...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir