Basın Bültenlerinin Hazırlanmasında Dikkat Edilmesi Gereken 16 Kural

Basın Bültenlerinin Hazırlanmasında Dikkat Edilmesi Gereken 16 Kural

 

Browser Nedir?

Browser Nedir?

Her zaman olduğu gibi başlık herşeydir. İnanılmaz ilgi çekici başlıklar kullanın, başlıklarınızın çok uzun olmamasına dikkat edin. Başlıklar ile haber içeriklerinin birbirleriyle uyumlu olmasına özen gösterin.
Gazete haberlerinin hepsi; inanılmaz başlıklar kullanıyorlar, haberleri okutabilmenin tek yolu bu. Biraz kopya çekin.

Yıllar önce Mentos, Amerika’da ilginç bir haber üretmişti; Mentos, Diet Cola içine atılırsa ne olur? Sonuç; YouTube’da ardılları ile birlikte yüz milyonlarca kez izlenme oranı oldu.
Basın bültenlerinizde cümlelerinizi ve paragraflarınızı olabildiğince kısa tutun ve 800-1000 kelimeyi aşmamaya özen gösterin. Basın bülteninizi web sitenizin basın odası bölümünde mutlaka yayımlayın ve sosyal medya mecralarında paylaşılmasını sağlayın. Basın bülteninizin yayımlanacağı web sayfalarını optimize ederek tüketicilerin arama motorları üzerinden basın bültenlerinize ulaşabilmelerini sağlayın. Basın bültenlerinizdeki önemli ifadeleri kalın harflerle vurgulayın. Tüketicileri satış sürecinize çekmek için basın bültenlerinizi, basından ziyade doğrudan tüketicilerinizi hedef alacak şekilde hazırlamalı aynı zamanda medyanın da ilgisini çekmelisiniz. Yayımlananlar sadece yeni içerik hakkında olursa, satış içerikli olmazsa daha etkili olacaktır. Basın bülteni göndermek için büyük haber beklemeyin, sürekli basın bülteni göndermek için nedenler bulun. Hiçbir şey bulamıyorsanız zaten yaptığınız şeyleri ilginç hale getirin; – Yeni bir pazara yeni bir ürün mü sunacaksınız ? – Paylaşmak istediğiniz yeni bilgiler, – Şirket sahibinin vereceği bir konferans, – Kazandığınız bir ödül, – Yeni bir keşif, – Sizden memnun kalmış bir müşterinin deneyimi, – Sizi tercih eden yeni bir müşteri, – Ürünlerinize eklediğiniz yeni özellikler,

Medyanın hoşuna gidecek şeyler yerine doğrudan alıcılarınızın hoşuna gidecek basın bültenleri yaratın. Tüketicilerin bülteninize karşılık vermesini sağlayın, Monolog yerine dialog sağlamaya çalışın. Bültenlerinizi okuyan alıcılarınıza daha çabuk satış yapabilmek için internet sitenizdeki ilişkili sayfalara link verin. Basın bültenlerindeki sözcükleri arama motorları için optimize edin. Hazırladığınız bültenleri aynı anda hem internet sitenizde, hem e-mail ile hem de sosyal medyada paylaşın Bültenlerin 3. kişiler tarafından da paylaşılabileceğini düşünerek linkleri her zaman kalıcı tutun. Basın bültenlerinin içeriklerini, konumu ve paylaşım şekillerinin IT departmanı tarafından değil mevcut işi yapan uzmanlarca hazırlanmasına dikkat edin.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir