Basın Bültenleri

Basın bültenleri birçok kişinin tahmin ettiğinin a k sine sadece medya için hazırlanmamalı ; Genel olarak basın bültenleri ve medya ilişkileri alıcılara odaklanmak yerine, şirketin söylemek istediği şeyler ya da medyanın duymak istediği sözler üzerine inşa ediliyor. Basın bültenlerinin zaten var olan kitleler ve piyasalar üzerindeki etkinliği, özellikle internetin hayatımıza girmeye başladığı 1990’lı yılların ortalarından itibaren daha da arttı. Çünkü internet öncesinde basın bültenleri sadece haber servisleri aracılığı ile resmi, dar ve özel bir kesime ulaştırılabilirken, günümüzde ise internetin insanlığa sunmuş olduğu nimetlerden faydalanılarak geniş kesimlere ulaştırılabiliyor. Artık internet bağlantısı olan herkes dilediği şirketin, dilediği basın bültenine çok rahat bir şekilde ulaşabilmekte. Herkesin birkaç tıklama ile dilediği şirketin, dilediği basın bültenine medya denetiminden geçmeden
Değişen önemli bir tanıtım faaliyeti de; Eskiden basın bültenlerini sadece çok büyük şirketler (gazete ve televizyonlara çok sık frekanslarla reklam yayımlayan şirketler) hazırlarken, günümüzde neredeyse her firma basın bülteni hazırlıyor.

Çok yakın bir gelecekte tüm üretici şirketler; ürünlerini, kendileri internet üzerinden tanıtıp satmaya başlayacak. Bu gelişimin ilk durağı; şirketiniz ile ilgili her türlü bilginin kendi internet sayfalarınızdan tüketicileriniz ile paylaşılmasıdır.
İnsanlar artık basın bültenlerini orijinal kaynağında okuduğundan, bültenlerinizi son alıcıya hitap edecek şekilde hazırlamalısınız. İnternet sitenizde bir dizi halinde, basın bültenlerinizin bulunması ve sürekli yenilerinin eklenmesi şirketinizin yoğun olduğu anlamına gelir. Bu durum alıcıların bilinçaltına kendi sektörünüzün güvenilir bir uzmanı olduğunuz algısını yerleştirir. Tam tersi durumda medya bölümünüz basın bültenlerinden yoksun ise sektörünüze hiçbir şey katmadığınız ve gelecekte de katmayacağınız algısını oluşturursunuz. Her ne kadar internet öncesi dönemin katı (PR) kurallarından bir türlü kurtulmak isteyemeyen halkla ilişkiler (PR) uzmanları basın bültenlerinin medya ile iletişim kurma aracı olduğunu ve bu kuralın dışına çıkılamayacağını düşünseler de siz buna fazla kulak asmadan bültenlerinizi medyayı ve son tüketiciyi kapsayacak şekilde hazırlayın. Halkla ilişkiler uzmanlarının değişen trende karşı gelmelerinin temel sebebi ise yıllardır süregelen alışkanlıklardan vazgeçememeleri; geleneksel medya organlarını kullanmadan son alıcıyla nasıl iletişim kurulacağını bilmemelerinden ileri gelmektedir.

Bu yüzden artık direkt olarak son kullanıcıyı hedef alan duyurulara da; basın bülteni denilmektedir.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Sevebilirsin...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir