Arama Sorguları ve Seo

seo

seo

Sitemize hangi anahtar kelimelerle gelindiğini bilmemek gözleri kapalı şekilde yolda yürümeye benzer. Sitenize ziyaretçilerin hangi anahtar kelimeleri kullanarak hangi içeriğe ulaştıklarını ya da hangi anahtar kelimelerle sitenizi arama sonuçlarında görüntülediklerini ama sitenize ulaşamadıklarını bilmelisiniz. Bu sayede iyi anlamda müdahale ederek sitenizi arama sonuçlarında üst sıralara çıkarmak mümkündür.

Google site yöneticisi araçlarını Seo açısından en basit şekilde nasıl kullanacağınızı göstermeye çalışalım. Site yöneticisi araçlarında web üzerindeki siteniz kısmında arama sorguları sekmesinde sitenizin Google’da hangi kelimelerle arandığını görebilirsiniz. Bununla da yetinmeyip hangi gün hangi kelime ile kaç kere indekste görüntülendiğinizi görebildiğiniz gibi o aramalarda kaç kere tıklandığınızı da görebilirsiniz. İşte bu detaylar sayesinde popüler içeriklerimizi, popüler olmayan içeriklerimizi ya da en önemlisi popüler olabilecekken olamayan içeriklerimizi görmemizi sağlar. Akabinde bu içeriklere müdahale edebiliriz. Bu sayede popüler olması gereken ama yaptığımız küçük hatalardan dolayı olamayan içeriklerimizi arama sonuçlarında hak ettiği yere getirebiliriz.

Hemen basit bir kullanım şeklini anlatalım. Yukarda bahsettiğimiz yollarda internette arama sorgularında sitenizin bilgilerine ulaştığınızda karşınıza bir tablo çıkacaktır. O tabloda yer alan bilgilerden işimize yarayacak olanlar; “Sorgu” görüntülendiğimiz anahtar kelimeler, “Gösterimler” yani yandaki anahtar kelime ile kaç kere gösterildiğimiz, “Tıklamalar” yani o anahtar kelime ile kaç kere tıklandığımız. İşimize yarayacak olan bunlar. Aslında Google burada bize yardımcı olarak “TO” yani tıklanma oranını gösteriyor ama kafanızı karıştırabilir.

Yukarda işimize yarayacak diye söylediğimiz bilgileri şu şekilde kullanarak popüler ya da sorunlu paylaşımlarımızı bulabiliriz. Bir anahtar kelimede çok fazla gösterim var ama tıklanma sayısı az ise o paylaşım ya da daha doğrusu o anahtar kelime ile yapılan paylaşımlar sorunludur. Örneğin yabancı diziler ile ilgili paylaşımlar yaptığınız sitenizde Game Of Thrones anahtar kelimesi ile çok fazla gösterilmişsiniz ama tıklama sayınız gösterime göre çok düşük. O anahtar kelime ile yaptığınız paylaşımlarda sorun var demektir. Anahtar kelimelerini daha özel seçebilirsiniz. Genel seçecekseniz bile daha ilgi çekici bir başlık seçerseniz konuyla ilgili olanların indekste dikkatini çekeceksiniz.

Bu tablodan çok az gösterilen anahtar kelimelerimize bakarak neden gösterilmediklerini araştırmalıyız. Acaba anahtar kelime popüler değil mi? Popüler olduğunu düşünüyorsunuz ya da anahtar kelime yoğunluğundan baktınız popüler olduğunu gördünüz. O halde sizin o anahtar kelime ile yaptığınız paylaşımda sorun var demektir ve müdahale edilmelidir.

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir