Arama Motoru Reklamcılığı

İstinasız her arama moturunda  bir reklam programı bulunmaktadır. Arama motorlarının reklam programları çoğunlukla tıklama başına maliyet sistemine dayalı olarak çalışır. Yayımlanan reklamlarınıza tıklandıkça arama motorlarına ödeme yaparsınız. Reklamlarda yayınlanan kelimelerin tıklama başına maliyeti kelimenin düzeyi göz önünde bulundurularak belirlenir. Örneğin Google’ın arama motoru reklamcılığı olan Google Adwords’de en pahalı tıklama başına maliyet, rekabetin çok yüksek olduğu Evden eve nakliyat kelimesidir.

Arama motoru reklamcılığında, reklamların tıklama başına maliyetleri sabit  kalmamakta, reklamların rekabet düzeyleri ile doğru orantılı olarak değişkenlik göstermektedir. Yani arama motoru reklamcılığında rekabet trendleri tıklama başına maliyetleri belirlemektedir.

Gogle, Yandex, Bing ve Yahoo gibi arama motorlarında yayımlanan reklamlar genelde reklamla bağlantılı doğal arama sonuçlarının sağ bölümünde veya doğal arama sonuçlarının üst bölümünde küçük metinler şeklinde yayımlanır.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Bunlar da hoşunuza gidebilir...