App Store’da eşsiz link alma dönemi başladı

App Store'da eşsiz link alma dönemi başladıAmerikan Futbolu lig finali Super Bowl, her yıl olduğu gibi bu yıl da oldukça ses getirdi. Akşamın en ilgi çekici yanı kimisi için finali kazanarak şampiyon olan Baltimore Ravens, kimisi için de Beyonce’un olay yaratan şovu. Fakat teknoloji meraklıları için final maçının en ilgi çekici kısmı yayınlanan bir reklamdaki ufak bir detay.

Maçın ikinci çeyreğinde yayınlanan Star Trek: Into Darkness’ın fragmanının son saniyelerinde, Mayıs 2013’de vizyona girecek olan filmin iOS uygulamasına ait link yer alıyordu. Uygulama adresinin AppStore.com/StarTrekApp olması, Apple’ın artık uygulama geliştiricilerine uygulamalar için özel link tanımlamasına olanak tanıyacağı anlamına geliyor. İnsanların bu konu hakkında tartışmaya başlamasıyla da Apple’dan beklenen açıklama geçtiğimiz hafta geldi.

Apple bundan böyle sadece kendi uygulamaların değil, diğer uygulamaların da kendine özel linklere sahip olacağını resmen açıkladıktan sonra geliştiriciler hemen yer kapma telaşına düştü. App Store’da 800 bin civarlarında uygulama bulunduğu düşünüldüğünde, kısa link almak konusunda ciddi bir rekabet yaşanması kaçınılmaz bir hale geliyor.

Fakat benzer isme sahip birçok uygulamanın olması işleri biraz da olsa karıştırıyor. Apple, bu konuya çare olarak sadece özgün linklere izin vermekte bulmuş. Eğer bir link birden fazla uygulama için uygunsa, o link uygulamanın sayfası yerine o isimle ilgili tüm sonuçların görüntüleneceği bir arama sayfasına yönlendiriliyor. Bu durum Star Trek reklamındaki link’in neden /StarTrek değil de /StarTrekApp olduğunu da açıklıyor.

Firmalar, yakın zamana kadar reklamlarında insanları Facebook ve Twitter hesaplarına yönlendirirdi. Son duruma göre bundan sonra iOS uygulamaları da bir diğer alternatif olacak.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir