Alışverişin 5 Yeni Trendi

Alışveriş, yeni teknolojiler sayesinde son 10 yıldır köklü bir değişim içinde. Perakende sektörü; tüketici ihtiyaçları, alışveriş platformları ve mekanlarının iç içe geçmesiyle oluşan bir deneyime dönüşüyor. I-AM’in İngiltere’de 2.000 Türkiye’de 1.000  Y kuşağıyla gerçekleştirdiği  “The Convergence Continuum” araştırması alışverişin değişen trendleri hakkında bilgi verirken, müşterilerin, markaların ve tasarımcıların değişen alışveriş trendlerine adapte olmalarını sağlayacak örnekler bulunduruyor.

İşte 18-35 yaş arası şehirde yaşayan 3.000 kişiyle yapılan araştırmanın sonuçlarına göre alışverişin yeni trendleri;

YAVAŞ ALIŞVERİŞ

Araştırmaya göre tüketiciler artık istediği bir zaman diliminde alışveriş yapmayı tercih ediyor. Planlı alışveriş yaygınlığını kaybederken markalar artık tüketici için her alışverişin etkili olmadığının farkına varan markalar, alışverişin temposunu yavaşlatarak etkiyi arttırmaya çalışıyor.

BIRO “yavaş alışveriş” kavramından yola çıkarak yeni bir mağaza konsepti yarattı. Bu konseptte müşteriler birer içecek eşliğinde kataloglara bakıyor ve mağazadaki stilistlerden kombin önerileri alıyor. Mağaza “Gardrop” adını verdiği her biri farklı temaya sahip prova kabinleriyle alışverişi kişiselleştirmeye olanak sağlıyor.

  • Google’ın eklentisi olan IceBox hızlı alışverişi engellemek için ‘hepsini buza koymayı’ öneriyor. 400 online mağazanın sitesinde aktif olarak çalışan butona basıldığında alışveriş 3-30 gün boyunca ertelenmiş oluyor. Böylece müşteri daha doğru kararlar vermeye yönlendiriliyor.

YAN ÜRÜN SEÇENEĞİ

Alışveriş sonrası ürünlerin bakımına dair yeni yöntemlerin sunulması müşteri ve marka arasındaki iletişimi güçlendiriyor.

  • Ünlü marka Hermés, eskimiş Hermés şalları için ücretsiz yıkama ve boyama servisi veren Herméesmatic adlı bir mobil çamaşırhane yarattı. Hermésmatic New York, Los Angeles, Paris ve Manchester’da aktif olarak kullanılıyor.

  • Kot markası olan American Eagle, New York’taki mağazasında müşterilere kendi kotlarını özelleştirmeleri için tüyolar veriyor. Mağazanın içinde anında fikir ürteten bir sosyal medya ekibi de bulunuyor.

ESNEK DENEYİM

Rapora göre markalar mağazalarını farklı ihtiyaçlara ve alışkanlıklara göre tasarlıyor. Böylece esnek mağaza anlayışı oluşuyor.

  • Target, Amerika’da açtığı yeni mağazada çift giriş konumlandırarak farklı kesimlere hitap ediyor. Ailelerin süpermarket alışverişlerini yaptığı mağaza kısmının yanı sıra hızlıca ödeme yapmak isteyenler için telefonla ödeme yapma noktaları bulunuyor.
  • MyEnso, hiçbir ürünü test etmeden ve tüketici oylamasına sunmadan sitesine koymuyor. Sitede olacak ürünleri müşterilerin anketle belirlediği sistemle müşterisini merkeze koyan şirket geleceğin süpermarketi olmayı hedefliyor.

OYUN ALANLARI

Markalar artık müşterinin oyun aracılığıyla eğlenerek keşfedeceği alışveriş deneyimine yöneliyor.

  • Bir kot markası olan Dish&Duer, mağaza konseptine “Performance Denim Playground” seçeneğiyle eğlence katıyor. Büyük bir ağaç evden oluşan oyun alanında müşteriler salıncakta sallanarak, tırmanma çubuklarında hareket ederek kotların performansını ölçüyor.

CANLI DENEYİMLER

Markalar mesajlarını daha iyi iletebilmek ve geliştirmek için yaratıcı yollara başvuruyor. Alışveriş deneyimini canlı yayınlara taşıyarak  mesajlarını ilettikleri araçlara yeni bir boyut ekliyorlar.

  • Zara’nın 120 mağazasında uyguladığı arttırılmış gerçeklik uygulaması müşterilere, ürünlerin fotoğrafını çektikten sonra telefondaki hologram model üzerinde ürünü görmelerini sağlıyor. Uygulama aynı zamanda ürün deneyimlerini ve kullanıcı yorumlarını da müşteriye iletiyor.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir