Adwords’ün Temelleri

Adwords’e Başlarken

Google, arama motoru iki türlü sonuç listesi sunar bizlere; bunlardan biri organik dediğimiz-doğal ;yani ücretsiz olan ;diğeri ise ücrete tabi liste yani reklamlardır. SEO (arama motoru optimizasyonu), doğal yollarla yüksek sıralamam elde etme sanatıdır, Adwords ise bir web sitesini ücret karşılığında arama motorlarına tanıtma ve pazarlama işlemidir.
Arama motorlarının çoğunda reklamlar TBM ( tıklama başına maliyet) ile çalışır, yani reklam tıklandığında siz ödeme yaparsınız, bir de BGBM yani bin gösterim başı maliyet vardır. Bu modelde de reklamınızın gösterimi başına ödeme yaparsınız.

Adwordse başlarken,  ilk önce reklamcılık hedefinizi belirlemeniz gerekmektedir, amacınızın ziyaretçi çekmek mi yoksa dönüşüm sağlamak mı olduğunu iyi tesbit etmek gerekir; daha sonra adwords hesabına kayıt olup işlemlerinize başlayabilirsiniz.

Adwords hesabında çeşitli erişim düzeyleri bulunmaktadır. Bunlar Yönetici, Standart, Salt okuma ve Salt e- postadır. En üst düzey erişim Yönetici erişimidir ; yalnızca bu erişim hakkına sahip olanlar diğer kullanıcıları davet edebilir veya devredışı bırakabilir.Standart erişime sahip olanlar yöneticiyle hemen-hemen aynı haklara sahiptir ancak kimseyi davet edemez ve devredışı bırakamazlar. Slat okumada yalnızca rapor görüntüleyebilirken salt e-postada ise hasap uyarıları ve diğer  e posta bildirimlerini görürüler.

Adwords Hesap Yönetimi Temel Bilgileri

Birden fazla hesabı yönetemek için bir dizi araç bulunmaktadır.
1. MM (Müşteri Merkezim): Bunu kullanarak birden çok adwords hesabı yönetebilirsiniz, yönetilen bilgiler tek noktadan görüntülenebilir, tek giriş bilgisiyel yöneteilen tüm hesaplara erişilebilinir.
2.API:  API, yani uygulama programlama ara yüzünü kullanabilmek için programlama bilgisi gerektiğini unutmamamak gerekir. Amacı ;adwords sunucusuyla  etkileşim kurarak uygulma oluşturma olanağı vermektir.
3. Adwords Editör: Hesabınızı yönetmek için indirebildiğiniz ücretsiz uygulamadır.bu uygulamanın temeli şöyledir hesabınızı indirin, değişiklerinizi yapın,modifiye ettiğiniz kampanyayaı yükleyin. Çok fazla anahtar kelime varsa bu uygulama zamandan tasarruf sağlar.

Merve Öztürkcan

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Sevebilirsin...

1 Yanıt

  1. çok güzel ve açıklayıcı bir yazı olmuş,davamı gelecek mi?

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir