2020’de SEO Hakkında Bilmeniz Gereken 10 Önemli Akım

  • BERT&Kullanıcı Odaklı Optimizasyon: 2019’da Google’ın yeni BERT algoritmasının ortaya çıkması büyük ilgi gördü. Doğal olarak, her SEO uzmanı BERT için nasıl optimize edileceğini öğrenmek istiyor. Bu algoritmaya nasıl optimize edileceğinize odaklanmak yerine, kullanıcı odaklı optimizasyona ve içeriğin teknik dağıtımına odaklanacak olan Arama Stratejisti Hallmark Kelly Kellyze’ye kulak verin. Kısacası yöntemi Kellyze’nin yöntemi, içeriğe arama yapmak ve içeriği ayarlamak için kullanıcı erişim noktalarını yeniden değerlendirmek demektir. BERT’in bu yıl öne çıkan parçalarının algoritmasına dahil edilmesiyle Google, gerçekten saf dize eşleşmesi gibi amaç eşleştirme konusunda arama yapmak için de büyük bir adım attı.
  • Yüksek Kaliteli Optimize İçerik: Küresel SEO Strateji Uzmanı Jesse McDonald ve SEO İçerik Stratejisi Danışmanı Jessica Levenson, 2020’nin anahtar kelimelere olan saplantıdan uzaklaşmanın zamanı olduğunu söyledi.

               Levenson’ın da bu konuda önerileri var. Levenson, bir sonraki kullanıcının neye ihtiyacı olduğunu bilmenin önemli olduğunu söyledi. Ayrıca önerilerini şöyle sıraladı:

  • Kitlenizi tanıyın ve nasıl arama yaptıklarını bilin.
  • Sordukları soruların veya çözmeleri gereken sorunların ardındaki amacı anlayın.
  • Onlara, onları tatmin edecek cevaplar ve çözümler sunun.
  • EAT (Uzmanlık, Otorite ve Güvenilirlik) & Sizin Haksız Avantajınız: Path Interactive SEO Direktörü Lily Ray’e göre 2020’de Google, belirli bir şirketin ve bu şirket adına içerik yayınlayan kişilerin genel itibarına ve EAT konusuna bakmaya devam edecek. Üstelik kötü bir üne sahip, müşteri hizmetleri sorunlarına veya diğer güven sorunlarıyla ilgilenemeyen şirketlerin, rekabet etmekte zorlanacağını da ekledi.
  • UX (Kullanıcı Deneyimi) ve Teknik SEO: Seoplus+’ın kurucu ortağı Brock Murray’e göre, akıllı SEO profesyonellerinin 2020’de daha fazla başarı için odaklanması gereken en büyük eğilim UX olacaktır. Murray SEO uzmanlarına, kullanıcılarının ziyaretleri sırasında onlara sağlayabilecekleri değeri ve mümkün olan en iyi deneyimi yaşamalarına nasıl yardımcı olabileceklerini düşünmeyi tavsiye ediyor.
  • Mobil SEO: Wright,mağazalarına gelen hemen hemen her müşterinin, çökük bir mobil siteye sahip olduğunu belirtiyor. 2020’de hayatta kalmak için ise 2017 taktiklerini uygulamanızın ve mobil sitenizi düzeltmenizin gerekli olduğunu söylüyor.
  • Yapısal Veri: 2020 yılında yüksek kaliteli içeriğin çok önemli olacağını biliyoruz ancak algoritmalar hala bağlamı tam olarak anlamıyor. Jeremy Knauff’a göre arama motorlarına ipuçları vermemiz gerekiyor. Knauff, arama motorlarının yalnızca bir sayfadaki içeriği değil, aynı zamanda her bir öğenin sayfadaki diğer öğelerle nasıl ilişkili olduğunu daha iyi anlamalarına yardımcı olacak şekilde verinin yapılandırılması gerektiğini savunuyor.
  • Varlık ve Bilgi Grafiği Optimizasyonu: Geleceğin aranmasının giderek artan bir şekilde gerçek dünyadaki nesnelerle ilgili olduğunu düşünen Bill Slawski, Google’ın zenginleştirme sorguları gibi şeylerle kuruluşla ilgili bilgileri arama sonuçlarına dahil etmenin yollarını bulduğunu söylüyor. Slawski, sitenizle ilgili varlıkları Google’ın Bilgi Grafiği için optimize etmek ve Bilgi Panellerinde göründüklerinden emin olmak gibi kriterlerle optimize edilebileceğinin mümkün olduğu görüşünde.
  • Link ve Marka Oluşturma: Birçok uzman, bağlantı kurmayı eski yöntemlerden ziyade tüketici odaklı bir şekilde 2020’ye taşımanın zamanının geldiği konusunda hemfikir. Bu, üç tür gazetecilik yazısına odaklanmak anlamına geliyor. Bu türler:
  • Planlanan Yazı İşleri: Belli bir noktada her yıl gazeteciler tarafından kapsanan konular.
  • Planlı Reaktif Başyazı: Gazetecilerin mevsimsel bir olay ya da temayla bağlanan bir konu üzerine zaman çerçevesi nedeniyle ele alındığını bildiğimiz bir konu üzerine yazılan özellikleri kapsar. Tabii editörler ya da gazeteciler sabahları yazana kadar kesin hikâye bilinmiyor.
  • Reaktif Başyazı: Burada ve şimdi yazılmış, planlanmamış, tahmin edilemeyen ve bir haber hikayesi kesintisi nedeniyle dikte edilen özellikleri barındırır.
  • Görünürlüğe Odaklanın, Sadece Mavi Bağlantılara Değil: Sıfır tıklama aramaları 2019’da büyük bir gerçek oldu. SEO’da SERP, 2020 yılında önemini artırmaya devam edecek. Bu nedenle Cyrus Shepard’a göre, sıfır tıklama aramalarına uyum sağlamak anahtar olacaktır. Shepard için akıllı pazarlamacıların, arama parçalarında gösterilen bilgilere stratejik olarak nasıl adapte olacaklarını ve bundan nasıl yararlanacaklarını öğrenmeleri neredeyse bir zorunluluk haline geldi.
  • Programlama: Britney Muller’a göre, 2020 yılında en çok zaman alan ve gereksiz görevlerinizi ortadan kaldırmak için Python ve R gibi programlama dillerinden yararlanmalısınız. SEO otomasyonu, pazarlama temellerinin gücünü kullanmak için sizi şu konularda serbest bırakacaktır:
  • Marka.
  • İyi müşteri deneyimi yaratmak.
  • Hikâye anlatımı.
  • Müşterinizin dilini konuşmak.
  • Hedef pazarınıza kulak vermek ve uygun cevaplar sağlamak.
  • Tüketilmesi kolay içerik sağlamak.
  • İnsan olmak.
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir