2013 Sosyal Medya Raporu ve 2014 Beklentileri

sosyal-medya-raporu2013 yılı sosyal medyada bulunan platformların hızlı bir ivme ile yükseldiği yıl oldu. Mobil kullanımın artış göstermesi bu yükselmeyi destekledi. Yeni aramıza katılanlar, aramızda olup hızlı güncellemeler dikkat çekti.

2014,sosyal medya platformlarında hızlı değişikliklerin yapılacağı ve kullanım oranının çok daha hızlı artış göstereceği yıl olması bekleniyor. Bu sebeple yılın ilk günlerinde markalar hangi platformlarda bulunacaklarına, önceliklerinin neler olduğuna dair kendinize bir yol haritası çıkarmayı ihmal etmeyin.

2013 yılında sosyal medya dünyasına göz attığımızda oldukça enteresan sonuçlar ortaya çıkıyor. İşte 2013 yılından bazı dikkat çekici sosyal medya istatistikleri;

  • Facebook bu yıl da en popüler sosyal medya platformu oldu. Hergün kullanıcıların %95’i  Facebook profillerini açıyor.
  • İnsanlar internette geçirdikleri zamanın %15’i Facebook’ta geçiriyor.
  • E-ticaret sitelerinin ziyaretçilerinin %41’i Pinterest, % 37’si Facebook üzerinden geliyor. Buda gösteriyorki e-ticaret siteleri için Pinterest yeni olmasını rağmen en popüler sosyal medya platformu.
  • E-ticaret sitelerine Pinterest’ten gelenler ortalama 140$ – 180$ arası, Facebook’dan gelenler ise, 60$ – 80$ arası para harcıyor.
  • Twitter hızla büyümeye devam ediyor. Aylık ortalama 231 milyon 700 bin Twitter kullanıcısı var. Bu kullanıcılardan yarısı sadece okuyucu olarak bulunuyor.
  • Bu yılın yükselen değeri Linkedin’in 259 milyon kullanıcısı bulunuyor ve bu kullanıcılardan %40’ı Premium üyelik için para veriyor.
  • Snapchat, Facebook ve Google’dan gelen 4 milyar dolarlık teklifi reddetti.
  • 2013 yılı içerisinde Instagram’a 35 milyon “selfie” yüklendi.
  • Pinterest’in en çok takip edilen hesabı L.L Bean’s Woodland Creatures olmayı başardı. Profilin 5 milyondan fazla takipçisi var.
  • Amerika’da Vine fırtınalar estiriyor. Markalalrın 6 saniyelik Vine videoları, normal reklam videolarından 4 kat daha fazla izleniyor.
  • MySpace’in eski ışıltılı günlerini yaşamıyor. Fakat yinede MySpace’i gözönünde, takipinizde tutun. 2014 yılında yeni adaptasyonlar olabilir.
  • Google+ her gün bünyesine 25 bin kullanıcıyı katıyor.
  • Google+, SEO verilerine göre daha kişiselleşmiş arama deneyimiyle Google’ın büyük planının bir parçası olarak kendini kanıtladı. 2014 yılında mutlaka bir Google+ hesabı edinin.
  • Video ve resimlerin 140 karakter yazarak mesaj iletmek kadar önemli olmaya başladığı 2013 yılındaki gibi 2014’de devam edecek. Mutlaka Instagram ve Vine uygulamalarında yerinizi alın.

2013 senesinde yaşanan bazı olaylar sosyal medyada dönüm noktası haline geldi. Peki bu olayların 2014’teki sonuçları nasıl olacak?

  • Oreo’nun Amerikan Futbolu şampiyonluk müsabakası sırasında yaşanan ve küçük çaplı bir kaosa yol açan elektrik kesintisini avantaja çeviren ve sosyal medya uzmanları tarafından bütün sene konuşulan başarılı tweet’i sosyal medyanın geleceği açısından çeşitli öngörülere yol açtı. Buna göre şirketler TV programlarının yayın akışlarını yayından önce öğrenip tam zamanlamalı içerik girebilecekler. Bu da yalnızca zamanında girilen içeriklere değil aynı zamanda büyük ölçüde tamamen konuyla ilgili içeriklere yol açacak.
  • Facebook’un ‘hashtag’ tanıtımı markaların kendi sosyal kampanyalarıyla ilgili ciddi sinyaller veriyor. Buna göre markalar TV, yazılı basın ve radyo spotlarındaki tanıtımlarında etiket kullanarak daha güçlü kampanyalar yürütebilecekler. Eğer etiket diline hakim değilseniz hazır senenin başındayken kendinizi bu konuda geliştirmenizi öneririz.
  • Pinterest Place Pins ve Rich Pins gibi özelliklerle kendini yenileyerek geçirdiği 2013 senesinden sonra 2014’te de markalar için oldukça yararlı olacak gibi görünüyor. Hala bir Pinterest hesabınız yoksa en kısa sürede bir tane edinmenizi ve sosyal medyanın bu cephesine de göz atmanızı tavsiye ederiz.

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir