16 Adım da Vazgeçilmez Olmak

Tüketiciler İle Daha Yakın ve Vazgeçilmez İlişkiler Kurmak
aiOrtalama bir tüketicinin hergün yüzlerce pazarlama içeriğiyle bombardımana tutulduğunu önceden söylemiştik. Öyleyse akılda kalıcı olmak hatta bilinçaltına yerleşmek için çok daha farklı şeyler yapmalısınız;
16 Adım da Vazgeçilmez Olmak
Müşterileriniz sayfalarınızda, sizinle interaktif dialoglar kurabiliyor mu? Gelecek kesinlikle bunu yapabilen şirketlere ait olacak

En sıkıcı ürünlerinizi bile müşterilerinizin gözlerini ayırmadan izleyecekleri videolar ile tanıtabilirsiniz; Ürettiğiniz Forklift ile kendi şahsi aracınızı kaldırdığınız videoyu, televizyonda göstermek milyonlarca lira ama internet sayfanızda göstermek 0 TL üstelik daha fazla izlenmenizde cabası.
Bir müşteri ana sayfanıza geldiği ilk anda, kendisi ile ilgili konuları, hemen görmek ister. Sitenizi farklı alıcı tiplerine göre düzenlemeniz gerektiğinin nedeni de budur. Ziyaretçinin bilinç altında şöyle düşünebileceğini hiç bir zaman unutmayın: “Bu site beni düşünmüyor kendileri için yada başkaları için birşeyler yazmışlar” İnsanlar internette reklam aramak için değil aradıkları içerikleri hemen bulmak için gezinirler. Bunu sakın unutmayın. Flash video gibi oyalayıcı multimedya içeriklerinin ziyaretçileri sıkmadığından emin olun. Tüketicileriniz hakkında derinlemesine bilgi alın. Bunun için tüm mesajlarınızı kişiselleştirmeli hatta her mesajınızı, sizin için vazgeçilmez bir sevgiliye yazıyormuş gibi düşünmelisiniz. Müşterilerinizle her zaman uzun zamandan beri görmediğiniz, hasret kaldığınız çok sevgili dostunuzla görüşür gibi konuşun ve yazışın. Herbirinize pek çok müşteriden pek çok mail geliyor, peki onları da büyük bir özenle cevaplıyor musunuz? Yoksa hiç cevap yazmayarak onları görmezden mi geliyorsunuz ? Canlı, online bağlantılar, canlı röportajlar, canlı eğitimler kurun ve önceden herkese duyurun. Bu kesinlikle ses getirir. Bunun için teknik altyapınızı yeterli hale getirmeyi unutmayın. Canlı bağlantılar yapamıyorsanız bile mutlaka önceden kaydedilmiş videolar bulundurun. Okuyarak değil seyrederek öğrenmek isteyen milyonlarca insan var. Olmadık yerlerde form doldurtup, insanları internet sitenizden kaçırmaktan vazgeçin. Yeterli gelebilecek en az bilgiyi isteyin. Fazladan isteyeceğiniz her bilgi müşterinizi daha da uzaklaştırır. Daha çok satış için reklam yapmak yerine hedef kitlenizi eğitin. Ürünleriniz ile ilgili eğitim alan kişiler kendiliğinden daha fazla alım yaparlar. Canlı yada değil her ne satıyorsanız satın ilgili eğitimler verin; Baklava yemenin bile eğitimi olabilir: “Baklavayı yerken en güzel tadı nasıl alırsınız” ya da en leziz baklavayı nasıl yaparsınız ? İçeriklerinizin sonuç odaklı olmasına ve eyleme geçirici özelliğinin bulunmasına özen gösterin. Bunun için alıcı kitlenizin sorunlarını iyi analiz edin ve onları nasıl çözümlediğinizi gösterin. Çeşitli grupların hangi teklifleri kabul edebileceğini önceden tahmin edemiyorsanız birden fazla teklif yapın. Ücretsiz deneme kullanımları önerin. Tutarlı olun: sitedeki ve sosyal medyadaki bütün materyaller birbirleri ile uyumlu olmalı, yalnızca içerik değil, resimler ve hatta renkler bile. Ziyaretçiler uyumsuz şeyler algıladıklarında güven duymazlar ve duygusal, kişisel ilişkiler geliştiremezsiniz. Mutlaka interaktif içerikler bulundurun veya geliştirin. Tüketiciler anında karşılık aldıkları şeylerden büyük haz duyar. Online bilgisayar oyunları bu yüzden milyonlarca kişi tarafından takip ediliyor. Müşterileriniz internet sitenizde birbirleri ile görüşebiliyorlar mı? Müşterilerinizin birbirleri ile kaynaşabilecekleri ortamları hazırlayın. Bütün internet siteleri; aslında orada çalışmayan kişilerin fotoğraflarını ve kendilerine ait olmayan ofis fotoğraflarını kullanıyorlar. Aslında şöyle demiş oluyorsunuz: “Hey, bak aslında biz bu değiliz, seni daha ilk gelişinde kandırıyoruz, ileride neler olabileceğini sen tahmin et”. Yarışma yapıp ödüller dağıtabilirsiniz. Bu kesinlikle medyanın dikkatini çeker. Web’te marka toplulukları ya da ürününüzü kullanan kişilerden bir topluluk oluşturabilirsiniz. Memnun müşterilerin adlarını ve sözlerini yayımlayın.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Sevebilirsin...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir